dimecres, 4 de juny del 2014

ROGER VIDAL. BREU DIARI D'UN SOLDAT




11/09/1714
Hola, em presento, sóc el Roger Vidal, tinc 20 anys i formo part de la infanteria de Diputació del setge de Barcelona. M’han donat un vestit blau amb tocs vermells que m’agrada força. 
Estic a segona línia d’atac i n’hi ha 10 persones per 10 a cada grup. Hi ha 10 o 11 grups. 

Espero que no em falti el menjar que guardo al meu havresac, ni tampoc la beguda que tinc en una carbassa. Tinc por pel que passarà i no sé si podré tornar a casa a veure la meva família i amics un altre cop més.

Els trobo a faltar a ells i al menjar que feia la meva mare de l’hort del meu pare, que era pagès, però es va morir per una de les moltes malalties del poble.

Em crida el coronel, si no escric més és que estic mort.

12/09/1714
Hola, encara estic viu i no sé ni com. Però ja no duraré molt més. Em sento sense energies i el meu fusell està a les últimes. 

Hola, torno a escriure. És de nit i estic ferit, una bala m’ha donat en el pit dret. 
Us estimo: família, amics...
   Adéu...


Si vols saber què és un havresac  CLICA AQUÍ
Mentre em documentava vaig fer un estudi sobre els vestits i l'equipació dels soldats. Aquestes són algunes mostres de la meva feina:










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada